Most Read Articles
Most read articles are listed by the number of read for the previous three months.
A Study on the Objectives and Contents of ESD Reflected in the 2015 Revised Curriculum of Primary School
초등 2015개정교육과정에 포함된 지속가능발전교육(ESD) 관련 목표와 내용 탐색
초등 2015개정교육과정에 포함된 지속가능발전교육(ESD) 관련 목표와 내용 탐색
J. Educ. Int. Underst. 2020;15(1):1-31.
https://doi.org/10.35179/jeiu.2020.15.1.1
HTML
PDF
PubReader
Last 3 months views: 17
https://doi.org/10.35179/jeiu.2020.15.1.1
Peace as ‘No-war’(非戰), ‘Anti-militarism’(反軍國主義), and ‘Non-nuclear’(非核): The Core of the History of the Concept of Peace in Japan
비전(非戰), 반군국주의, 비핵화로서의 평화: 일본 평화 개념사의 핵심
비전(非戰), 반군국주의, 비핵화로서의 평화: 일본 평화 개념사의 핵심
J. Educ. Int. Underst. 2018;13(2):77-118.
https://doi.org/10.35179/jeiu.2018.13.2.77
HTML
PDF
PubReader
Last 3 months views: 14
https://doi.org/10.35179/jeiu.2018.13.2.77

Development and Application of AI-Based Chatbot for Place-Based Learning of Global Region: Focusing on Understanding Cultural Diversity
지역기반 세계지역학습을 위한 AI기반 챗봇의 개발과 활용: 문화 다양성 이해를 중심으로
지역기반 세계지역학습을 위한 AI기반 챗봇의 개발과 활용: 문화 다양성 이해를 중심으로
J. Educ. Int. Underst. 2022;17(1):59-91.
https://doi.org/10.35179/jeiu.2022.17.1.59
HTML
PDF
PubReader
Last 3 months views: 11
https://doi.org/10.35179/jeiu.2022.17.1.59

Research on the Process of ‘Designing Classes on Hate’ Conceptualized by Elementary School Teachers
초등교사들의 혐오 수업 구상과정 탐구
초등교사들의 혐오 수업 구상과정 탐구
J. Educ. Int. Underst. 2022;17(1):157-195.
https://doi.org/10.35179/jeiu.2022.17.1.157
HTML
PDF
PubReader
Last 3 months views: 10
https://doi.org/10.35179/jeiu.2022.17.1.157
Integrating Global Citizenship and Global Competence into a General English Course: A Case Study
세계시민성 및 글로벌역량 함양을 위한 교양영어 수업운영 사례연구
세계시민성 및 글로벌역량 함양을 위한 교양영어 수업운영 사례연구
J. Educ. Int. Underst. 2022;17(1):93-156.
https://doi.org/10.35179/jeiu.2022.17.1.93
HTML
PDF
PubReader
Last 3 months views: 10
https://doi.org/10.35179/jeiu.2022.17.1.93
Critical Analysis of World Geography and Travel Geography Curriculum through the Viewpoints of Global Citizenship Education
세계시민교육의 관점에서 세계지리와 여행지리 교육과정의 비판적 분석
세계시민교육의 관점에서 세계지리와 여행지리 교육과정의 비판적 분석
J. Educ. Int. Underst. 2018;13(2):39-75.
https://doi.org/10.35179/jeiu.2018.13.2.39
HTML
PDF
PubReader
Last 3 months views: 9
https://doi.org/10.35179/jeiu.2018.13.2.39

Tuning of Unification Education toward Peace beyond Division in the Korean Peninsula and Education for International Understanding
한반도 분단극복 평화교육으로서 통일교육과 국제이해교육과의 조율
한반도 분단극복 평화교육으로서 통일교육과 국제이해교육과의 조율
J. Educ. Int. Underst. 2019;14(1):1-34.
https://doi.org/10.35179/jeiu.2019.14.1.1
HTML
PDF
PubReader
Last 3 months views: 8
https://doi.org/10.35179/jeiu.2019.14.1.1
International Exchange and Cooperation Programs as Global Citizenship Education: A Case Study of the Gyeonggi Provincial Office of Education
세계시민교육으로서의 국제교류협력 프로그램: 경기도교육청 사례연구
세계시민교육으로서의 국제교류협력 프로그램: 경기도교육청 사례연구
J. Educ. Int. Underst. 2019;14(2):139-172.
https://doi.org/10.35179/jeiu.2019.14.2.139
HTML
PDF
PubReader
Last 3 months views: 8
https://doi.org/10.35179/jeiu.2019.14.2.139
Cosmopolitanism and Perpetual Peace by Immanuel Kant
세계시민주의와 칸트의 「영구평화론」
세계시민주의와 칸트의 「영구평화론」
J. Educ. Int. Underst. 2018;13(2):1-38.
https://doi.org/10.35179/jeiu.2018.13.2.1
HTML
PDF
PubReader
Last 3 months views: 8
https://doi.org/10.35179/jeiu.2018.13.2.1

Critical understanding on Shrinkage and Limitation of UK’s Global Citizenship Education in the era of Brexit
브렉시트 시대 영국의 세계시민교육 위축과 제약 분석: 세계시민교육이 나아갈 방향
브렉시트 시대 영국의 세계시민교육 위축과 제약 분석: 세계시민교육이 나아갈 방향
J. Educ. Int. Underst. 2018;13(2):119-155.
https://doi.org/10.35179/jeiu.2018.13.2.119
HTML
PDF
PubReader
Last 3 months views: 7
https://doi.org/10.35179/jeiu.2018.13.2.119

Exploring the Facilitator’ Roles and Successful Factors of International Youth Programs: A Grounded Theory Approach
국제 청소년 교류 프로그램의 퍼실리테이터 역할과 성공요인 탐색: 근거 이론 분석을 중심으로
국제 청소년 교류 프로그램의 퍼실리테이터 역할과 성공요인 탐색: 근거 이론 분석을 중심으로
J. Educ. Int. Underst. 2022;17(1):1-57.
https://doi.org/10.35179/jeiu.2022.17.1.1
HTML
PDF
PubReader
Last 3 months views: 7
https://doi.org/10.35179/jeiu.2022.17.1.1

A Study of Teaching the East Asia Community Initiative: Transcultural Learning through Joseon Tongsinsa as Transnational place of memory
동아시아공동체 구상을 위한 수업방안 탐색: 조선통신사 기억의 장소를 통한 트랜스문화학습
동아시아공동체 구상을 위한 수업방안 탐색: 조선통신사 기억의 장소를 통한 트랜스문화학습
J. Educ. Int. Underst. 2020;15(2):135-180.
https://doi.org/10.35179/jeiu.2020.15.2.135
HTML
PDF
PubReader
Last 3 months views: 6
https://doi.org/10.35179/jeiu.2020.15.2.135

Discourse on Peace-oriented Citizenship in the Korean Peninsula: Form Unification Education in the divided Society into the Citizenship Education in the Peaceful Coexistence Era
한반도 평화시민성 교육담론: 분단시대 통일교육에서 평화시대 시민교육으로
한반도 평화시민성 교육담론: 분단시대 통일교육에서 평화시대 시민교육으로
J. Educ. Int. Underst. 2020;15(2):1-46.
https://doi.org/10.35179/jeiu.2020.15.2.1
HTML
PDF
PubReader
Last 3 months views: 6
https://doi.org/10.35179/jeiu.2020.15.2.1

An analysis on the types of global citizenship among the pre-service secondary teachers and the determinant factors
중등 예비교사의 세계시민의식 유형과 결정요인 분석
중등 예비교사의 세계시민의식 유형과 결정요인 분석
J. Educ. Int. Underst. 2020;15(1):91-122.
https://doi.org/10.35179/jeiu.2020.15.1.91
HTML
PDF
PubReader
Last 3 months views: 6
https://doi.org/10.35179/jeiu.2020.15.1.91

A Study on Development of Convertible Global Citizenship Education Instructional Strategy and Module of Group Polarization Thinking
극단화 사고의 전환을 위한 세계시민교육 수업 모듈 개발
극단화 사고의 전환을 위한 세계시민교육 수업 모듈 개발
J. Educ. Int. Underst. 2021;16(3):1-38.
https://doi.org/10.35179/jeiu.2021.16.3.1
HTML
PDF
PubReader
Last 3 months views: 5
https://doi.org/10.35179/jeiu.2021.16.3.1

A Study on Development of Sustainable Development Education Instructional Strategy and Module for Primary School Education
초등 지속가능발전교육 수업전략과 모듈 개발
초등 지속가능발전교육 수업전략과 모듈 개발
J. Educ. Int. Underst. 2020;15(3):49-90.
https://doi.org/10.35179/jeiu.2020.15.3.49
HTML
PDF
PubReader
Last 3 months views: 5
https://doi.org/10.35179/jeiu.2020.15.3.49

An Exploratory Study on Applying Cooperative Learning in Global Citizenship Education
협동학습을 적용한 세계시민교육 방안 탐색 연구
협동학습을 적용한 세계시민교육 방안 탐색 연구
J. Educ. Int. Underst. 2018;13(1):105-145.
https://doi.org/10.35179/jeiu.2018.13.1.105
HTML
PDF
PubReader
Last 3 months views: 5
https://doi.org/10.35179/jeiu.2018.13.1.105

Integrating Gender into Global Citizenship Education: - Content analysis of Global Citizenship Education Textbooks -
젠더 관점에서 본 세계시민교육: - 세계시민교육 교과서 분석을 중심으로 -
젠더 관점에서 본 세계시민교육: - 세계시민교육 교과서 분석을 중심으로 -
J. Educ. Int. Underst. 2019;14(1):107-150.
https://doi.org/10.35179/jeiu.2019.14.1.107
HTML
PDF
PubReader
Last 3 months views: 4
https://doi.org/10.35179/jeiu.2019.14.1.107
A Study on the Meaning of Peace Education through Narratives of Peace Education Activists
평화교육 실천가들의 내러티브를 통한 평화교육의 의미 탐색
평화교육 실천가들의 내러티브를 통한 평화교육의 의미 탐색
J. Educ. Int. Underst. 2019;14(2):97-137.
https://doi.org/10.35179/jeiu.2019.14.2.97
HTML
PDF
PubReader
Last 3 months views: 4
https://doi.org/10.35179/jeiu.2019.14.2.97

Trends and Tasks of Edcation for International Understanding in China
중국 국제이해교육의 전개과정과 향후 과제
중국 국제이해교육의 전개과정과 향후 과제
J. Educ. Int. Underst. 2019;14(1):35-61.
https://doi.org/10.35179/jeiu.2019.14.1.35
HTML
PDF
PubReader
Last 3 months views: 4
https://doi.org/10.35179/jeiu.2019.14.1.35